Knitting, chapter 4 / Stickning, kapitel 4

Posted on July 10, 2011

0


En annan idé – som jag inte kommer göra någonting av men som det vore skitkul om någon annan har tänkt på:

Den sista rymdfärjefärden någonsin har börjat. Det är Atlantis som har den äran att genomföra det sista uppdraget, STS-135.

Men här blir ingen rymdfärja stickad, utan en varelse vars rygg nu börjar ta någorlunda form.

Men någon eller några i mitt bostadsområde håller redan på att sticka in allehanda stolpar och träd och med det garn som blir över tänkte jag smyga mig in ibland dem. Så kanske det blir en rymdfärga någonstans. I lite mindre skala än hultsfredsträdet, dock. Undrar lite vad de andra stadsstickarna här skulle tänka. “Less is more” i betydelsen att gör jag dem mindre så räcker både garn och min ork till fler. Av vad det nu blir. Nångång.

Atlantis, space shuttle

Space shuttle Atlantis lifts off the launch pad for the final space shuttle mission. Image credit: NASA TV

Another thought on what to knit, one which I will not follow but which it would be great if someone did:

Atlantis.

The last space shuttle journey ever has begun. The honour is given to Atlantis to do the last mission, STS-135.

No shuttle here, though. But a creature who’s belly is finished and back is taking form. Head and tail are still scaringly close to the edge of the time frame.

But there’s stuff to do with the leftovers, when the festival is over.

.

Fler atlantislänkar / more links:

Expressen TV

NASA