Knitting, chapter 3 / Stickning, kapitel 3

Posted on July 6, 2011

0


Insert spear here!

Ormens mage / The belly of the snake

Jag har lärt mig sticka med stickorna vinklade så att man kan sticka på spårvagnen utan att peta ut ögonen på medpassagerarna. Jag har upptäckt att även om det går bra att läsa bok och äta mat samtidigt så går det inte att sticka och äta, om man inte gören Zaphod Beeblebrox och odlar en extra arm. Men jag vet inte hur man gör det. Jag har inte testat om läsning och stickning funkar ihop, men det skulle kunna gå.

Jag har lärt mig sticka medan jag går.

Jag har befäst min ställning som kvarterets kuf genom att just sticka medans jag går.

Jag har stickat dryga tre meter på ormens mage.
Jag ligger efter.

Eller, jag ligger efter på längden, men före på bredden – så det kanske kan lösa sig i slutändan… (Jag skulle ha hållit tummarna om det inte hade varit så svårt att sticka då.)