Knitting (intro) / Stickning (förord)

Posted on June 28, 2011

0


Bäst som jag sitter och söker jobb hittar jag en annons som söker “stickande volontärer till konstprojekt”. Hur kan man låta en sådan passera? Jag skrev en liten presentation av mig och skickade iväg. Dessutom skickade jag en fråga till annonsavsändaren om vad det var för ett konstprojekt det handlade om. Därefter slog jag upp min lilla anteckningsbok för att notera vad för ett “jobb” jag hade sökt. Jag hann halvvägs innan jag blev uppringd och fick hela projektet förklarat för mig.

De ska skicka mig garn så fort som möjligt. Och jag ska fundera på om jag kan åka till festivalen och montera verket själv eller om jag kan skicka någon annan eller om jag måste posta det till dem.

Fasen, jag vill åka!

Okej. Jag vet vad jag har att göra iallafall. Kopparringarna får vila ett tag.
Här ska stickas! (och inte flys…)

Men jag vågar inte riktigt säga några namn eller platser eller så än för jag har inte riktigt fattat att det händer. Men mer information kommer framöver. Jag förmodar att det kommer bli rikligt med bilder och täta uppdateringar om hur arbetet fortskrider. Massor av länkar och spellistor och pingbacks till andra inblandade och sånt.

Det är en liten tidspress på det också, såklart.

Stickor

Knitting for the trees of pop

I recently finished school and now have a moment of unemployed summer. So I read job ads on a regular basis. Today I found one that’s way off the topic of my degree – and it didn’t say anything about getting payed – but I just couldn’t resist it. They wanted “knitters for art project”.

I wrote a short introduction of myself and asked a little bit more about the art project in question and a moment later they call me and after about seven minutes we have arranged so that yarn will be sent for me and I have to figure out whether I can go to the music festival in question and mount the piece myself or can send someone else or if I have to mail it to them.

The reason I don’t say anything of who or where or when is that I’m not sure I believe it yet. And you will get more updates, quite frequently, I presume. With lots of links and playlists and pingbacks and stuff.