Electronics / Elektronik

Posted on September 23, 2010

0


I ran into one of these and things started happening.

Jag snubblade över en sånhär häromdagen och det satte saker i rullning.

Aow, my knee.

Step one: Loot

It is well known that from the old hunter-gatherer days SaraErika has inherit none (as in none at all (a tea leaf & the East India Company, you know)) of the hunter genome.
Gatherer all the way, baby.

On this day, a gatherer of copper wire.
And some other stuff, that might be useful. Someday.

Steg ett: Vittja fällan.

I närheten av containrar slår jag ofta över till ett beteende som är mer passande och mer förväntat av en åttaåring. (Jag är alla de människor jag har varit förr…) Och är containern full med kretskort och elkomponenter och skojiga knappar och rattar som den här var – då är den stört omöjligt att gå förbi.

Koppartråd var första tanken. Men sen hittade jag en del andra spännande saker också.

Mmm... stuff...

...and some more stuff...

Step two: Clean

Send it to an off-shore bank account.

Steg två: Tvätta bytet

Hur tusan kan det bli så jäkla skitigt? Jag menar, de här grejerna har bara suttit i en plastlåda och lett ström. (Jo, jag har en idé om hur det händer, men ändå.)

Inventory

Step three: Make

Look, see, think, saw, make, polish.
Break a saw blade. Or two.
Or five.

Steg tre: Gör saker

Titta, tänka, såga, fiffla, fila, putsa.
Något enstaka sågblad gick av.
Enstaka som i fem stycken…

(Jag hamrar och spikar och bygger en bil…)

Jag hamrar och spikar...

Och vart jag sågade-sågade-såg...

Step four: Sell

That’s where I need your help!
And Etsy’s.

Steg fyra: Sälj saker

Det är här du kommer in i bilden!
Och Etsy.

Groddar

Båt

Träd

She’s fabulous

Så är det ibland – den enes elskrot är den andres smyckematerial.

Groddar

En till bild av groddarna.

Posted in: Work-in-progress