Bloggorakel och vågor och sniffly letters

Posted on July 25, 2010

0


Jag har ganska länge länkat till Neil Gaimans blogg i högerspalten, utan att säga så mycket som flaska om den. Det tänker jag göra nu. Inte just flaska, då. Och inte just om bloggen heller, kanske.

Men om du, som jag, har lite för lite högläsning i ditt liv så kan du klicka dig vidare från bloggen till The Graveyard Book Video Tour och lyssna på när författaren själv läser Kyrkogårdsboken ett kapitel i taget inför publik på olika ställen. Mer sånt! Eller läs för varandra.

Och om du är osäker på vad det är ditt liv har lite för lite av så kan du söka vägledning hos oraklet. Men se till att läsa instruktionerna noga.

Om man inte ordentligt ser till att ha ett städat sinne och ett städat rum före man ställer sin fråga så kan det till exempel gå såhär:
Vad har jag för lite av i mitt liv?
(skaka kristallkulan riktigt ordentligt…)

“Usually I avoid reviews.”

Vanligtvis undviker jag… recensioner? …undersökningar? …granskningar?…genomgångar? …omprövningar? …revyer? …revisioner? …referat? …översikter? …överblickar? …redogörelser? …återblickar? …krönikor? …mönstringar? …inspektioner? …repetitioner? …tidskrifter? …anmälningar…?

Nä, det blev för splittrat för mig. Jag förstår inte. Jag försöker en gång till. (skakaskakaskaka, skicka iväg uppåt-höger…)

“wave”

Ja.
Det ser bra ut. Jag nöjer mig där.

Water, water...

This time it’s in English below

I spoke this question to the Oracle:
What will my blog post be about?

The Oracle answered me once:

“I was fine on the photos but went sniffly on the letters.”

The Oracle answered me twice:

“Normally when I finish a book, it’s over.”

And the third time the Oracle simply said:

“Thank you!”

No, thank you!