A walk in the park / En promenad i parken

Posted on February 15, 2010

0


Because of this fabulous winter weather I decided to take a walk through the botanical garden the other day. Everything has been covered in snow for a little over a month now which is an unusually long winter for this area. But it is beautiful! And the garden look just as Narnia as I had expected. As I had passed the rock garden I sat down and tested my new thermos flask. Hot coffee… mmm…

But alas, I hadn’t thought to bring my sketch pad or pencils or colours or anything. But maybe that is why. Because I tried to etch it all into memory. That I saw it. Halfway down the layers of snow was a camera. A small, pink metallic compact camera. With brown, reddish mud stains.

I managed to rescue a few photos from the memory card:

En promenad, ett fynd, en upptäckt

Härom dagen beslöt jag mig för att ta en promenad i det vackra vintervädret. Styrde stegen mot botaniska trädgården. Det var precis så fint och översnöat som jag hade föreställt mig och den nyinköpta kaffetermosen visade sig vara en mycket bra investering. Liksom sittunderlägget.

Jag blev lite besviken på mig själv för att jag inte hade tagit med block och färger, eller pennor, eller nånting. Men så är det. Och om jag inte hade försökt så att lägga alla detaljer på minnet så hade jag kanske inte ens sett den lilla bulan i snön.

Eller i vart fall inte sett på den två gånger.

Jag grävde fram en kamera. En liten rosametallic kompaktkamera med stora rödbruna lerfläckar. Det där sista verkade lite konstigt – det har ju varit minusgrader i över en månad och den låg inte underst i lagren av snö och is – men nån sorts fläckar är det.

Jag har kunnat rädda några få bilder från minneskortet:

This road will not be sanded / Denna väg sandas ej.

.1. The sign reads: 'This road will not be sanded'

.2.

.3.

.4.

.5.

.6.

.7.