Contents / Innehåll

Posted on September 21, 2009

0


An attempt to structure

Gah!

My head is exploding from all the new input and inspiration I’ve got since I last could sit down and work. And I’ve got new materials too. Now when I sit down to make something of it, I can’t even start because there are so many impressions and so much that want to come out at the same time. Result: Nothing.

Conclusion: SaraErika’s thoughts are not ketchup. Cause ketchup comes out if you shake the bottle the right way.

Right now I really want to be able to bluetooth my notebook to my computer. (Yes, I still use a real notebook with actual pages of paper. Call me old fashioned if you want, but mostly I like it this way. Just not when I want to use those sketches in my blog.) Anyway, I still need some ordering of thoughts but will give this teaser of what will come.

  • New Zealand seminar + exhibition at Gallery hnoss
  • Canada
  • Rocks + fossils
  • Manfred, my new model
  • Silver

Ett försök till ordning

Okej, mitt huvud håller på att explodera av nya intryck och idéer och hur skojigt det än skulle kunna vara i en splatterfilm så skulle det bli svårt att realisera någon av dem om jag faktiskt låter det brisera… Därför ska jag släppa ut lite (ynka pyttelite) av trycket här och nu.

Jag har försökt sätta mig och bara göra saker – bland annat för jag tänkte att det skulle bli intressantare blogginlägg om jag hade några metallskisser att visa – men det går inge bra. Alla idéer bara trängs och vill ut på samma gång och i slutändan blir det ingenting. Jag har suttit och stirrat på tängerna långa stunder…

Slutsats: SaraErikas tankar är inte ketchup.
För ketchupen kommer ut om man bara skakar på rätt sätt (icke-newtonska vätskor och sånt därnt).

Istället säger jag såhär: Jag kommer visa och berätta om några av intrycken strax och för att jag inte ska tappa bort vad jag har lovat i virrvarret så får ni en lista. Inom snar framtid kommer bloggen att handla om:

  • Seminarium om nyazeeländsk modern smyckekonst + utställning på galleri hnoss
  • Kanada
  • Mineraler och fossiler
  • Manfred, en fotomodell med divalater
  • Silver