Flowers, metal ones / Blommor, avbilden5

Posted on June 30, 2009

2


First: flowers

I know I promised you these before the end of the week. Well, here they come.

Goal: Something that is to (1) as (B) is to (A).

(A)(1)

Figure (A) to the left and figure (1) to the right.

My teacher in mechanics used to say — on the subject of correcting exams — that what isn’t clear on paper was probably not clear in mind. It also applies to this situation.

(B)

(B)

I confess:
These flowers are not totally clear in my mind.
I know that’s why they wont materialize. I just haven’t given up hope that I can work around it. Or figure it out on the way.

(B)

(B)

I usually hope that, both in mechanics and in making jewellery. It usually doesn’t work. At the end of the day I’ll have to do the work myself anyway.

Oh, well.

Then: shop

It is also time to upload some more items to the shop. Hmmm, what shall we pick…? I think it’s time for the bracelet in the header, and it’s big brother. Okay, I’m uploading them now. I’ll also write a more thorough presentation of them both (with lots of pictures) but that will have to wait a few days.

Sorry to keep you waiting — but I am sure you can handle it, all of you.

(1)

(1)

Först blomskisserna

Jag vet att jag lovade er detta innann veckan var slut. Och jag specificerade vilken vecka så jag kan inte ens skylla på det… Nu kommer iallafall några blomskisser. Några på papper och några i tråd. Jag jagar ett särskilt utseende, men jag vet inte riktigt vilket ännu och faller därför gång på gång i den fällan min gamla mekaniklärare pratade om med orden

Det luddigt skrivna är det luddigt tänkta.

Om man inte kan presentera det ordentligt så har man antagligen inte tänkt igenom det ordentligt. Det gäller på tentor i mekanik. Det gäller på smycketillverkning.

Jag erkänner: Jag tänker luddigt.
Men jag vet att vad jag vill ha ska vara i förhållande till (1) såsom (B) är i förhållande till (A).

Sen hoppas man ju alltid att det ska lösa sig ändå. Men det gör det ju aldrig. I slutändan måste man ändå sätta sig ner och ta tag i saker för att det ska hända något. Nåja. Det blir nog bra.

necklacepenisbeautifulflowersilverbutterfly

Variations of (1).

…sen en uppdatering i butiken

Det har också blivit dags att ladda upp några nya föremål i butiken. Jag har rotat runt lite i samlingen och kommit fram till att det är dags för armbandet jag har i vinjetten.

Det armbandet har en storebror också.

Jag laddar upp dem nu, men ni får ge er till tåls lite för den ordentliga presentationen. Det var inte min avsikt att lämna det som cliffhanger, men jag är säker på att ni tål det.

Försilvrad kopparskiss.

Försilvrad kopparskiss.