Earrings and options / Örhängen och optioner (nej, vänta nu…)

Posted on June 12, 2009

0


Shadow of the Bloodstone

Shadow of the Bloodstone /
En hematits bekännelse

If you don’t behave maybe I’ll tell you what these stem from

Alright, straight to the point: I want to show you that I do more than pendants. Technically it is a piece of cake to put an earring hook on almost any of the items I have shown here so far. It is also an option on most items in the shop.

That also works the other way, of course. This item is intended to be an earring but there is no problem to put them (I made a pair) on a string instead.

The chains and hooks are made from my favourite silver coated copper wire. The balls are of hematite. (I wonder if having balls of hematite beats having balls of steel…)

Anyway, after they were finished I just had to see if I could still wear earrings. I haven’t tried for some ten years or so.

I could.

And I found them surprisingly comfortable.

Tick tock.

Tick tock.

Jag kanske berättar upprinnelsen till dessa, men inte idag

Okej, det här är ett ganska “rakt på” blogginlägg. Jag vill visa att jag gör annat än små saker att hänga i ett snöre att knyta om halsen. Tekniskt sett är det inte det minsta svårt att sätta en örhängeskrok i nästan vilken som helst av sakerna jag har visat hittills och den möjligheten finns också i butiken.

Här visar jag upp en sak som är tänkt som örhänge, men naturligtvis finns också möjligheten att hänga dem (jag har gjort ett par) i en rem om halsen.

Teknikaliteter: Kedjorna och krokarna är av försilvrad koppartråd och kulorna är blodsten. Och ja, visst är det en kungalänk.

När jag blev klar med dem fick jag för mig att prova om mina hål fanns kvar och fungerade. Jag har inte använt örhängen på år och dag. De är bekvämare (kroken, tyngden) än vad jag kommer ihåg att örhängen brukade vara. Jag menar, det fanns en anledning till att jag slutade bära örhängen, men med de här är jag sugen på att börja igen.

Och de där hårnålarna är egentligen smyckeverktyg som egentligen är blompinnar...

Och de där hårnålarna är egentligen smyckeverktyg som egentligen är blompinnar...