Update / Uppdatering

Posted on June 3, 2009

3


Eleven items are up at the shop now.

The surprise: I never thought it would be this exhausting to write those 5–10 lines of description for each item.
The relief: Soon I will be able to produce things again. I have so many ideas I want to try. And Röhsska dropped an invite of sorts on Facebook, that I need to follow up.
The completely unrelated: The broccoli is blossoming. Bright yellow flowers. It wasn’t supposed to get that far.

Broccoliblom

Behold the Beautiful Blossoms of the Broccoli...

I detta ögonblick finns det elva saker i butiken. 

Överraskningen: Att författa de där fem-tio raderna av beskrivning för varje sak var ännu mer energikrävande än jag hade trott. Och hela tiden har jag velat skriva dem på svenska.
Lättnaden: Snart kan jag koncentrera mig på att göra nya saker igen — och jag har massor av idéer som ligger och väntar på att få testas. Jag såg ett anslag från Röhsska som jag måste undersöka närmare. Återkommer.
Oväsentligheten: Broccolin blommar. Attans. Den skulle ju skördas innan.

Mangolden blommar iallafall inte och det känns ju tryggt.

Mangolden blommar iallafall inte och det känns ju tryggt.