E-mail

Posted on May 6, 2009

0


Just one of these observations

A quick glance at my e-mail newsletter inbox:

Inconceivably low prices to the Sun!
(Hmm… Perhaps I should take a holiday…?)
New Gamma-Ray Burst Smashes Cosmic Distance Record.
(Great, changing flights is so tedious.)
Sunset Conjunction Alert!
(But I have to remember to go by night, right?)

But then again, ACE says the wind is at 383.5 km/sec. And I don’t like it when it gets too hot. And isn’t the point of holiday to lower the pressure?

En observation

Jag tog en titt i inkorgen i min e-post, på de där nyhetsbreven som man inte läser så noga. De flesta jag får handlar om rymdfysik eller astronomi, så det kan vara svårt att ställa om hjärnan när den inemellan Gammablixt slår kosmiskt avståndsrekord och Konjunktion i solnedgången kommer till Otroligt låga priser till solen.

Fast jag tror inte jag vill resa till solen. ACE säger att vindhastigheten är 383,5 sekundmeter (onsdag eftermiddag, i L1) och dessutom tycker jag inte om när det blir för varmt.

Hmm. Vid närmare eftertanke skulle “Konjunktion i solnedgången” funka bra i vilken turistkatalog som helst…

Posted in: Uncategorized