Femininity / Kvinnlighet

Posted on May 3, 2009

0


Kvinnlighet?

Symbolically white.

Completely unintentional, honestly

When I made this pendant I had nothing more in mind than making a beautiful shape. But now I’ve started playing the Free Association Game. I’d better say nothing more about that.

Let’s give you some specifics instead:

It is four centimetres high and two centimetres wide and made from my favourite silver coated copper wire. The three green beads are moveable along the crosspiece.
The cord is in fake leather.

Works with many colours.

Works with many colours.

Oavsiktlig kvinnlighet

Jag lovar! När jag gjorde den tänkte jag bara att det var en fin form!

Kanske är det bara min fantasi som fått spel. Jag kommer att tänka på en artikel som var med i högskoleprovets läsförståelsedel för ett par år sedan. En snabb internetsökning ger att det måste varit våren 2007. Jag ska inte orda mer om den utan bara ge er en länk.

Halsbandet på bilderna är fyra gånger två centimeter. De gröna pärlorna sitter löst på tråden som går på tvärs. Tråden är för övrigt min favorittråd i silver- överdragen koppar; en tjockare (1,0 mm) som stomme och en tunnare (0,6 mm) som överdrag. Remmen är av fuskläder.

I naturen

Altogether natural! / Helt naturligt!