Wishful thinking / Önsketänkande

Posted on April 12, 2009

0


Wandering around in the quarry set ideas in motion. What I would like to do with the mica is something like this. But it’s far too friable. The glimmering plates on this piece are from a skirt. I didn’t think they would survive the washing machine anyway so I liberated them and a whole bunch of plastic beads.

Det jag skulle vilja göra med glimmer – fast att jag inser att det inte går för skulle vara alldeles för sprött, för osammanhängande – är något i den här stilen. Plattorna på det här halsbandet är av nån plast. De följde med ett klädesplagg, tillsammans med en hel drös plastpärlor. Jag tror att tvättmaskinsmonstret hade ätit upp dem om inte jag räddat dem. Och så har jag väl räddat tvättmaskinsmonstret också för han hade bara satt dem i halsen.

glimmerinsp1glimmerinsp21